Retorisk rådgivning

Retorisk rådgivning

Der findes ikke én måde at gøre det godt på. Det gælder om at finde din egen måde. Det er mit udgangspunkt for al retorisk rådgivning. Min erfaring spænder vidt:

  • en topleder skal have hjælp til sin kommunikation
  • en specialist har svært ved at få formidlet sin viden
  • en studievært skal lære at mestre mediet
  • en kommunikationsrådgiver har udfordringer med sin gennemslagskraft

Jeg begynder med at få øje på mennesket og hjælpe den enkelte til at finde sin egen stil med troværdighed og gennemslagskraft.

 

Mere end ølkasser

Ofte får ledere kun sparring til ølkasse-podier og vanskelige samtaler. Jeg giver retorisk rådgivning, der hjælper til at gøre en forskel i hverdagen. Nogle gange med udgangspunkt i Kommunikationsspejlet® Andre gange i kursus eller sparringsforløb, der hjælper den enkelte eller grupper af ledere.

Vi har alle hørt, at alt kommunikerer. Hos Anne Katrine får man bevidstgjort og trænet, hvor bredt dette faktisk gælder. Noget kommunikeres med mange ord, noget med ikke flere ord, en masse med kropssprog og deltagelse – og hvor godt det hele trænger igennem afhænger meget af autentiteten” Christina Rasmussen, CFO i Carlsberg Danmark.

 

Skræddersyede Retorikskoler

Med min retoriske kollega Pernille Lemée laver jeg skræddersyede Retorikskoler®, der gør en forskel for danske virksomheder. I stedet for lange kursusdage har vi udviklet et seminarkoncept, hvor vi på få timer fordelt over en længere periode skærper retorikken effektivt – vi giver ny viden, værktøjer og individuel sparring.

Retorikskolen gav mig nye konkrete værktøjer, som supplerer min faglighed som jurist – så mit faglige budskab brænder endnu bedre igennem”  Bettina Vestergaard Andersen, cand.jur.

 

Fra studieværter til fagspecialister

Med en fortid som studieværtstræner i DR er jeg vant til at hjælpe både med det meget præcise udtryk, når en krig skal formidles på 27 sekunder, og når det skal tage 90 minutter at vinde 2-0