Læsestof til en tog tur

Kongevejen til bedre kommunikation

– det kaldte Ledernes blad Kommunikationsspejlet. Læs mere ved at følge linket til s.30 i bladet her.

Jyllandsposten

Jyllandsposten tog fat i hverdagens ulidelige betydning. Det er her den gode leder skiller sig ud ved at have fokus på kommunikationen..

Se interviewet her (men brug lup, for indscanningen er ret primitiv).

Hop ned fra ølkassen

Det blev overskriften på et interview til Magisterbladet om min seneste bog “Lad gå videre. Bedre strategisk lederkommunikation”.

Download artikel her

Berlingske Tidende

Berlingske Tidende stillede skarpt ledernes kommunikation blandt andet i industrivirksomheder.

Se interviewet her

Hvordan gør vi lederne bedre til at kommunikere?

Og hvilken rolle spiller kommunikationsfolk her? KomMagasinet bad mig tage en diskussion med tændt båndoptager.

Download interview

Grib stafetten – gør lederne bedre.

Et indspark til debatten i bladet Personalechefen, hvor HR-folk tager relevante temaer op. Bedre lederkommunikation er jo i høj grad et fælles projekt for HR & Kommunikation.

Download artikel

Ingeniøren

Giv os fem bud på, hvor vi skal tage fat. Sådan sagde Ingeniøren, der gerne ville have gode råd til deres læsere. Sådan…

Klik her

KomMagasinet

Hvor ligger udfordringerne i samspillet mellem HR & Kommunikation KomMagasinet bad om min mening om de ambivalente søskende. Download artikel

PostDanmark

Breve kan skabe gode relationer og styrke samspil med kunder, borgere og medlemmer. Sådan bruges de desværre ofte ikke i dag – læs min lille bog til Post Danmark med gode råd til bedre breve.

Download bog

Kommunikatøren

Troværdigheden er den afgørende forudsætning for al god kommunikation. Det stillede vi skarpt på i et tema i Kommunikatøren, mens jeg sad i redaktionen

Se artiklerne her

Københavns Universitet

Kommunikation: kernen i god ledelse – en lille klumme fra Københavns Universitets nyhedsbrev. Fokus er på intern kommunikation som achilleshæl i de danske organisationer.

Læs mere her

Den kommunikerende leder

– en artikel fra Civiløkonomen om kommunikation og ledelse. Artiklen er blandt andet baseret på bogen De 12 bud, hvor tolv danske topledere giver deres bud på betydningen af god kommunikationen i deres organisatoriske succeshistorier.

Download artikel

FYI -ledelse pr. e-mail

– en artikel om den fænomenale og farlige e-mail med særligt fokus på lederes brug af e-mailen. Hvad kan e-mail, og hvornår skaber den større problemer eller bliver et flyverskjul for frygtsomme ledere.

Download artikel

Det skal give mening

– et interview om, at selv betalingsoversigter skal kunne forstås. Alt for ofte overser vi de små signalers betydning for relationen til kunderne. Og hvorfor ikke se selv betalingskoderne efter – behøver de virkelig være kryptiske og uvenlige?

Download interview

Jeg er vred

… et kapitel om, hvad der skaber god klagekommunikation, og hvordan man kan gøre den bedre. Udgangspunktet er en stor forandringsproces hos SAS Customerrelations, der både fik bedre kontakt med kunderne, bedre arbejdsklima og effektiviseret med 50%.

Download kapitel

Retorik i erhvervslivet

– hvad kan et fag med rødder i den græske oldtid tilbyde os i dag. Meget er min påstænd i denne artikel, hvor nogle af den klassiske visdom støves af .

Læs mere her

Stepstone

Det kan være svært at give det rette indtryk – men i jobansøgninger skal det lykkes ikke bare at redegøre for kvalifikationerne, men fange læsernes blik og give dem lyst til straks at indkalde til samtale. Stepstone bad mig give et par gode råd til jobansøgeres arbejde.

Læs mere her